מארק זאבי ל-Ynet: “יזמי נדל”ן לא צריכים להסתיר שימוש ב-AI – אלא לנהל אותו נכון”

איך בינה מלאכותית משנה את הדרך שבה מתנהלות מכירות נדל”ן?

מארק זאבי, יו”ר במבי מערכות תוכנה – המפתחת את מערכת BMBYai לניהול מכירות פרויקטי נדל”ן – התראיין לאחרונה לכתבה ב-Ynet שעסקה במהפכה שה-AI מחולל בענף, והסביר מדוע שקיפות, אוטומציה ומידע אמין הם המפתח למינוף אמיתי של הטכנולוגיה.

לדברי זאבי, דווקא הניסיון של חלק מהחברות להסתיר את השימוש בבינה מלאכותית הוא אחת מהטעויות הנפוצות בענף:

“הטעות הכי נפוצה של חברות נדל”ן היא לנסות להסתיר את העובדה שהן משתמשות בבינה מלאכותית, אבל היום קל מאוד לזהות את זה. לכן, לא צריך להסתיר ולא צריך להבליט – פשוט להיות שקופים. ההסתרה רק פוגעת באמון, שהוא הבסיס לכל עסקה מוצלחת.”

אחד האתגרים המהותיים בשימוש בבינה מלאכותית, מסביר זאבי, הוא שהמערכת יכולה לנסח תשובות שגויות באותה רמת ביטחון שבה היא מציגה מידע מדויק. “ה-AI אומר שטויות באותה רצינות שבה הוא אומר דברים נכונים”, ולכן במערכת BMBYai נעשה שימוש רק באלגוריתמים המתבססים על דאטה מבוקר, שמבטיח הצגת מידע מדויק ואמין בלבד.

כך נראית מהפכת ה-AI בפועל: שלושה פיצ’רים שמייצרים ערך ליזמים
מערכת BMBYai מוטמעת כיום בקרב יזמי נדל”ן רבים בישראל ומציעה שלושה פיצ’רים מרכזיים המבוססים על בינה מלאכותית – כולם מיועדים לשפר את הביצועים העסקיים ולחסוך במשאבים:

1. טיוב לידים וניהול תהליך המכירה
המערכת יודעת לזהות אילו מתעניינים מבין מאות פניות הם בעלי פוטנציאל גבוה יותר לסגור עסקה, על סמך ניתוח התנהגות גולשים, אינטראקציות קודמות ופרופילים של רוכשים דומים. בנוסף, היא יודעת לאתר לידים רדומים ממאגרים קיימים – כלי חשוב במיוחד לקראת קמפיינים כמו Friends & Family או פריסייל. לאחר מיון הלידים, BMBYai קובעת פגישות עם לקוחות פוטנציאליים ומבצעת פולואפים אוטומטיים – פעולה ששומרת על הלידים “חמים” ומעלה את שיעור הסגירה.

2. תמחור חכם ומדויק של יחידות בפרויקט
בזמן אמת, המערכת ממליצה אילו דירות כדאי להעלות את מחירן ואילו כדאי להוזיל – בהתאם לנתוני ביקוש בפרויקט, מידע מקרו-כלכלי והשוואות שוק. המודל מבוסס על עקרונות דינמיים דומים לאלה של פלטפורמות כמו Airbnb ו-Booking, ומאפשר ליזמים לשפר את הרווחיות ב־7%–10%.

3. שיווק מותאם אישית
באמצעות יכולות AI, BMBYai מייצרת באופן אוטומטי חומרי שיווק מותאמים אישית: דפי נחיתה, מיילים, סרטונים וטקסטים שיווקיים – כולם מותאמים לפרופיל ולשפה של הלקוח הפוטנציאלי. השיווק מדויק יותר, חוסך זמן, ומייצר חוויית לקוח טובה יותר.

השקיפות והבקרה – המפתח לאמון
לסיכום, זאבי מדגיש כי המהפכה האמיתית של AI בענף הנדל”ן לא נמצאת רק בטכנולוגיה – אלא באופן שבו מנהלים אותה: “כשמנהלים את ה-AI נכון – הוא משנה את חוקי המשחק. אבל הוא חייב לפעול בשקיפות, על בסיס דאטה אמין, ובשירות המטרות העסקיות של היזם – לא על חשבונן.”

 

בהמשך לדבריו של מארק זאבי בכתבה, גם סמנכ”לי שיווק בחברות נדל”ן מובילות ציינו בכתבה את התרומה המשמעותית של הבינה המלאכותית לתחום.

יצחק סער, סמנכ”ל שיווק ולקוחות באורון נדל”ן, הדגיש כי ה-AI כבר חולש על כל שרשרת הערך של פעילויות השיווק: “אנחנו נעזרים בבינה מלאכותית ביצירת השפה הפרסומית שלנו, לדוגמה בניסוח טקסטים פרסומיים שמותאמים באופן אישי לקהלי היעד, וזה משפר את האפקטיביות של הקמפיינים באופן מובהק.”


ליאת דנינו, משנה למנכ”לית קבוצת אלמוגים, ציינה כי השימוש ב-AI מאפשר להם להמחיש רעיונות מורכבים ולחקור אפשרויות תכנון חדשניות, באופן שלא היה אפשרי בעבר. לדבריה, “זה לא רק משנה את הדרך שבה אנחנו מציגים פרויקטים, אלא פותח בפנינו גבולות חדשים של יצירתיות בתכנון אדריכלי.”


הדברים של סער ודנינו מחזקים את הגישה שמציג מארק זאבי – לפיה השימוש הנכון והפתוח ב-AI הוא לא רק כלי עזר, אלא יתרון תחרותי אמיתי ליזמים שמאמצים אותו בצורה חכמה.

לקריאת הכתבה המלאה ב־Ynet: לחצו כאן

שלח בקשה

התקשר אלינו:

שלח לנו מייל:

Send Request

Call us:

Email us: